Azatiopryna do długotrwałego utrzymywania remisji w autoimmunologicznym zapaleniu wątroby ad

Podczas prezentacji 72 pacjentów było w wieku od 14 do 71 lat (mediana, 47). Wszystkie 72 osoby miały hiperglobulinemię, podwyższone stężenie aminotransferazy asparaginianowej w surowicy (wartość normalna, <50 U na litr) i biopsje wątroby wykazujące umiarkowane zapalenie okolicy okołoportowej z fragmentaryczną martwicą lub ciężkim stanem zapalnym (z martwicą mostkową) (Tabela 1). Wszyscy pacjenci spełnili wstępne kryteria rozpoznania określonego lub prawdopodobnego autoimmunologicznego zapalenia wątroby.10 Sześcioro-trzech pacjentów miało krążące autoprzeciwciała przeciwjądrowe lub mięśni gładkich (lub oba) w mianach 1:40 lub wyższych (mediana, 1: 160; 1:40 do 1: 5120), a u dwóch stwierdzono podwyższone miana przeciwciał mikrosomalnych wątroby i nerki (odpowiednio 1: 320 i 1: 640). Siedmiu pacjentów, którzy nie mieli żadnej z tych autoprzeciwciał, było seropozytywnych pod względem przeciwciał przeciw wątrobowemu recepto- rowi asialoglikoproteinowemu11. Żaden z pacjentów nie miał historii pozajelitowej ekspozycji na krew lub produkty krwiopochodne. Wszystkie były seronegatywne dla antygenu powierzchniowego wirusa zapalenia wątroby typu B i dla przeciwciał przeciwko wirusowi zapalenia wątroby typu C. Inne możliwe przyczyny choroby wątroby zostały wykluczone w wyniku odpowiednich badań. Fenotypy HLA określono u 64 pacjentów, jak opisano wcześniej.12,13 Badanie zostało zatwierdzone przez komisję etyczną King s College Hospital. Wszyscy pacjenci wyrazili pisemną świadomą zgodę. Pierwszych 25 pacjentów9 i dodatkowych 47 pacjentów miało pełną kliniczną, biochemiczną i histologiczną remisję z 5 do 15 mg prednizolonu na dzień i mg azatiopryny (Imuran) na kilogram dziennie przez co najmniej rok (mediana, 22 miesiące , zakres od 12 do 74) przed usunięciem prednizolonu. Dawkę azatiopryny zwiększono do najbliższego przybliżenia wynoszącego 2 mg na kilogram na dzień, otrzymywanego za pomocą 25-mg tabletek (100 do 200 mg na dzień). Prednizolon był wycofywany w dawkach 2,5 mg na dobę co dwa tygodnie. Dwudziestu sześciu z 72 pacjentów zgodziło się na redukcję dawki azatiopryny do 1,5 mg na kilogram dziennie przez miesiąc, a następnie do mg na kilogram dziennie, po remisji z dawką 2 mg na kilogram dziennie przez co najmniej rok (mediana, 40 miesięcy, zakres od 12 do 70).
Na potrzeby tego badania nawrót zapalenia wątroby określono jako trzykrotny wzrost stężenia aminotransferazy asparaginianowej w surowicy powyżej wartości normalnej (<50 U na litr) lub, w czterech przypadkach, mniejszy wzrost (71 do 109 j./ml ) o podwyższonym stężeniu globuliny w surowicy (4,1 do 5,2 g na decylitr, wartość normalna <3,5) i ponownym pojawieniu się objawów (nasilenie letargu, anoreksja, złe samopoczucie, nudności, ból brzucha, bóle stawów lub bóle mięśni lub żółtaczka). Remisję zdefiniowano jako brak objawów sugerujących nawrót i stężenia globuliny w surowicy i asparaginianu w normalnym zakresie, z biopsją wątroby lub bez niej, wykazującą jedynie minimalne zapalenie i brak martwicy.
W analizie wykorzystano trzy główne punkty czasowe: datę prezentacji, datę zatrzymania prednizolonu oraz datę ostatniej wizyty pacjenta w klinice przed czerwca 1995 r. Lub datę, w której leczenie azatiopryną samo ( 2 mg na kilogram dziennie) została zmieniona, bez względu na przyczynę
[hasła pokrewne: kamica szczawianowa dieta, test integracji sensorycznej, mri głowy cena ]

Powiązane tematy z artykułem: kamica szczawianowa dieta mri głowy cena test integracji sensorycznej