Lecz odkrycie to

Lecz odkrycie to, jak również inne badania grupy psychologów, wymagają wypróbowania i zastosowania w wielu sytuacjach, dopóki ich praktyczne znaczenie nie zostanie wykazane w sposób zadowalający. Teoria utrzymująca, że ludzie uczą się, ponieważ podlegają warunkowaniu do wykonywania lub unikania różnego rodzaju form zachowania się, jest najpopularniejszą teorią uczenia się zarówno wśród laików, jak i psychologów pracujących w laboratoriach. Jest to również teoria, która pomaga, choć tylko do pewnego stopnia wyjaśnić proces uczenia się w klasie, Pomaga ona wyjaśnić, dlaczego Jean nauczyła się tabliczki mnożenia – aż do dwanaście razy, dwanaście – szybciej niż ktokolwiek inny w klasie, Jean bowiem jest dzieckiem, które rozkoszuje się serdecznymi pochwałami nauczyciela. Teoria ta nie wyjaśnia jednak, dlaczego Sara, która mogła się nauczyć tabliczki mnożenia tak szybko jak Jean, nigdy nie zawracała sobie nią głowy. Oczywiście, możemy powiedzieć, że dla Jean dobre stopnie i pochwała nauczyciela były nagrodą, dla Sary zaś nie, lecz teoria nie mówi nam, dlaczego coś, co jest dla jednej osoby nagrodą – dla innej jest karą. Teoria ta nie daje nam również żadnych wskazówek, w jaki sposób należy przedstawić uczniom nagrody i kary, aby je traktowali jako takie. Jeśli zbytnio polegamy na podejściu do uczenia się od strony stosunku bodziec – reakcja, będziemy skłonni poszukiwać specyficznych technik, które pomogą nam przetworzyć sytuację, w której uczenie się nie zachodzi, w sytuację uczenia się. [przypisy: ginekologia, Ginekolog łódź, objawy ciąży ]

Powiązane tematy z artykułem: Ginekolog łódź ginekologia objawy ciąży