Inne działania mogą przynieść natychmiastowe korzyści. Każdy krok w kierunku reformy jest niewystarczający, ale szereg kroków może przybliżyć nas do pożądanego celu. Chociaż niektóre zmiany mogą być dokonane tylko poprzez nowe ustawodawstwo krajowe lub stanowe, inne mogą być osiągnięte przez każdego praktykującego pracownika służby zdrowia. Wiele zmian wymaganych na poziomie praktyki zostało już dokonanych gdzieś w Stanach Zjednoczonych; po prostu trzeba je powtórzyć w innym miejscu. Ustala...
CZEGO SIĘ WYMAGA OD ADEKWATNEJ TEORII UCZENIA SIĘ. Aby jakaś teoria stała się pomocą dla nauczycieli, musi być realna w tym znaczeniu, że musi dopomóc w uświadomieniu, co właściwie dzieje się w klasie. Nie może nam zasłaniać oczu na rzeczywistość, jak to czyni wiele popularnych teorii, które omawialiśmy w poprzednim rozdziale, ani kusić nas do uporczywego stosowania metod, które uniemożliwią lub będą hamować uczenie się. Jeżeli jakaś teoria ma być realna, musi zawierać świadomość faktu...
Błona bębenkowa może ulec całkowitemu zniszczeniu. W przypadku znaczniejszego zniszczenia błony bębenkowej młoteczek zostaje wciągnięty do wewnątrz i wyrostek krótki młoteczka sterczy wydatnie na zewnątrz; przemieszczenie młoteczka może być tak znaczne, że dolnym swym końcem może dotykać wewnętrznej ściany jamy bębenkowej. Nawet w znacznym zniszczeniu błony bębenkowej kosteczki słuchowe mogą być całe, rękojeść młoteczka sterczy wtedy do otworu, okazując często znaczne wciągnięcie do w...