Rasowe i etniczne rozbieżności w zdrowiu wśród piątych równiarki w trzech miastach czesc 4

Różnice przedstawiono w punktach procentowych dla pomiarów dychotomicznych (panel A) oraz w punktach z wartością średnią 0 i odchyleniem standardowym równym dla pomiarów ciągłych (panel B). Diamenty oznaczają całkowitą korektę netto dla wszystkich czterech zmiennych, która jest na ogół sumą korekt z jednego współczynnika i wszelkich korekt z połączonych skutków wielu zmiennych towarzyszących. Na przykład wskaźnik obserwowania zagrożenia lub urazu z bronią był o 15% wyższy wśród czarnych dzieci niż u białych przed dostosowaniem, ale pełne dostosowanie zmniejszyło tę różnicę do 8%, co stanowi zmniejszenie o 7 punktów procentowych, jak pokazano. Diament nad kolumną dla tego pomiaru odzwierciedla redukcję o 7 punktów procentowych dzięki dostosowaniu dla wszystkich współzmiennych w połączeniu. Skumulowane segmenty pokazują, ile tej redukcji można jednoznacznie przypisać do każdej z czterech współzmiennych. Około 3 z tych 7 punktów procentowych można jednoznacznie przypisać dostosowaniu do szkoły dziecka, a mniej niż punkt procentowy można jednoznacznie przypisać do każdej z pozostałych trzech zmiennych. Pozostałe 3 punkty procentowe, reprezentowane przez pionową przerywaną linię łączącą szczyt kolumny z diamentem powyżej, można przypisać łącznie kombinacji czterech współzmiennych. Symbol diamentu zwykle pojawia się nad wierzchołkiem kolumny ze względu na korektę wyjaśnioną wspólnie przez wiele zmiennych towarzyszących. Jednak w trzech przypadkach diament znajduje się poniżej wierzchołka kolumny, ponieważ jedna lub więcej współzmiennych zmniejszyło całkowite dopasowanie, co reprezentują segmenty o zerowej wysokości zamiast ujemnej. Energiczne ćwiczenia są przedstawiane jako liczba dni w ciągu ostatnich 7 dni, a nie jako wynik az. PedsQL oznacza Inwentarz Pediatryczny Jakości Życia. Rysunek ilustruje względne znaczenie czterech czynników (tj. Cech demograficznych dziecka, stanu cywilnego rodziców, statusu socjoekonomicznego i szkoły) w dostosowywaniu różnic. Na przykład wskaźnik obserwowania zagrożenia lub urazu z bronią był o 15% wyższy wśród czarnych dzieci niż u białych dzieci przed korektą, ale pełne dostosowanie zmniejszyło tę różnicę do 8%, co stanowi redukcję o 7 punktów procentowych (Tabela 3).
Największe niezależne czynniki przyczyniające się do zmniejszenia różnic w dostosowaniu miały status szkoły i statusu społeczno-ekonomicznego dziecka (tj. Dochodu gospodarstwa domowego i najwyższego wykształcenia), a cechy demograficzne dziecka i stan cywilny rodziców miały znacznie mniejsze niezależne związki z różnicami rasowymi i etnicznymi. Względne znaczenie każdego czynnika było zróżnicowane w zależności od grupy rasowej i etnicznej oraz środka związanego ze zdrowiem. Szkoła dla dzieci była najważniejszym mediatorem dysproporcji między czarnymi dziećmi a białymi dziećmi dla 11 z 16 działań, podczas gdy status społeczno-ekonomiczny był największym mediatorem dysproporcji między dziećmi latynoskimi a dziećmi białymi w przypadku 10 działań. Aby zaobserwować zagrożenie lub obrażenia związane z bronią i wykonywać energiczne ćwiczenia, zmiany w dysproporcjach spowodowane dostosowaniem wynikały prawie wyłącznie ze statusu szkoły i statusu społeczno-ekonomicznego dziecka, przy czym szkoła w większym stopniu przyczyniała się do rozbieżności między dziećmi czarnymi a dziećmi w wieku dziecięcym, a status społeczno-ekonomiczny przyczyniał się w większym stopniu do dysproporcje między dziećmi latynoskimi a białymi dziećmi.
Test wrażliwości wykazał, że charakterystyka sąsiedztwa związana ze spiskiem była w znacznym stopniu powiązana z 10 z 16 mierników, gdy pominięto szkołę w analizach, chociaż niewiele było dowodów na to, że cechy sąsiedztwa były istotnie związane z miarami niezależnymi od szkoły (P <0,05 dla z 16 środki) [podobne: na zdrowie po francusku, lista alergenów, ośrodek leczenia uzależnień lublin ]

Powiązane tematy z artykułem: lista alergenów na zdrowie po francusku ośrodek leczenia uzależnień lublin