Skuteczny i zrównoważony system opieki zdrowotnej – jak się tam dostać cd

Ubezpieczenia społeczne, Medicare i Medicaid są trzema głównymi uprawnieniami, a wydatki federalne na dwa ostatnie programy przekraczają obecnie wydatki na Ubezpieczenia Społeczne.8 W 2009 r. Urząd Aktuariusza w centrach usług Medicare i Medicaid Services (CMS) prognozował, że do 2030 r., biorąc pod uwagę obecne tendencje, krajowe wydatki na ochronę zdrowia przekroczą 30% PKB9. Nie ma sposobu, aby walczyć z uprawnieniami bez zajmowania się Medicare. I nie ma sposobu, aby poradzić sobie z Medicare, nie ograniczając całkowitego kosztu opieki: zmiana kosztów (z rządu na osoby prywatne lub pracodawców, lub odwrotnie) nie pozwoli ogólnie zaoszczędzić pieniędzy, a żadna z tych stron nie może pozwolić sobie na więcej obciążenie. Jedynym moralnie i politycznie akceptowalnym sposobem na ograniczenie kosztów jest podjęcie kroków w celu zachowania lub zwiększenia wydajności systemu opieki zdrowotnej, a tym samym uzyskania większej wartości wydanych dolarów. Połączenie wysokich kosztów i stosunkowo niskiej wydajności odzwierciedla nieefektywność systemu opieki zdrowotnej. Wysoki koszt i niska jakość mają wiele wspólnych przyczyn (patrz Źródła nieskuteczności w amerykańskiej służbie zdrowia). Te wady są szczególnie widoczne w odniesieniu do pacjentów przewlekle chorych, którzy stanowią znaczną część wydatków na opiekę zdrowotną: w 2001 r. 5% beneficjentów Medicare stanowiło 43% wydatków, a 25% stanowiło 85% wydatków10. Trzy czwarte u tych pacjentów wystąpiła jedna lub więcej chorób przewlekłych, takich jak choroba serca, przewlekła choroba płuc i cukrzyca; kluczowym czynnikiem nieefektywności systemu opieki zdrowotnej jest brak skoordynowanej opieki, która mogłaby zatrzymać takich pacjentów poza szpitalem. Obciążenie chorobami przewlekłymi i wynikające z tego koszty mogłyby zostać złagodzone poprzez szersze wysiłki mające na celu ograniczenie czynników ryzyka, w tym środki pomagające pacjentom zmniejszyć nadmiar masy ciała, zwiększyć aktywność fizyczną, rzucić palenie, kontrolować nadciśnienie i obniżyć poziom cholesterolu.
Potencjalne oszczędności wynikające ze zwiększonej efektywności systemu opieki zdrowotnej to nie jest mała sprawa. Panel Instytutu Medycyny (IOM) oszacował ostatnio roczny nadwyżkowy koszt odpadów systemowych na 765 miliardów dolarów – w tym 210 miliardów niepotrzebnych usług, 130 miliardów w nieefektywnie świadczonych usługach, 190 miliardów dolarów w nadmiarze kosztów administracyjnych, 105 miliardów dolarów w zbyt wysokich cenach, 55 miliardów dolarów w straconych szansach na zapobieganie chorobom i 75 miliardów dolarów w oszustwach11. W sumie koszty te stanowią około 30% całkowitych wydatków na zdrowie. Nowy zarządca CMS, Donald Berwick ocenił, że problemy takie jak niska jakość opieki, nadmierne leczenie i marnotrawstwo administracyjne mogą wynosić nawet bilion dolarów rocznie w kosztach, które nie przyczyniają się do poprawy zdrowia ludności. liczby te wydają się zbyt wysokie, pamiętaj, że nawet gdyby roczne koszty opieki zdrowotnej zmniejszyły się o 850 miliardów dolarów, Stany Zjednoczone pozostaną w czołówce krajów OECD pod względem wydatków na zdrowie na głowę.
Rozwiązanie
W połowie stulecia od debat, które doprowadziły do uchwalenia Medicare i Medicaid w połowie lat 60. XX wieku, na temat reformy systemu opieki zdrowotnej został ocean atramentu: na temat dostępności ubezpieczenia zdrowotnego, dostępu do opieki, dostarczanie i kształcenie lekarzy i pielęgniarek, bezpieczeństwo i jakość opieki zdrowotnej, ocena nowej technologii medycznej, system płatności dla lekarzy i szpitali, braki w przepisywaniu leków i urządzeń, rozdrobniona organizacja opieki, wzrost kosztów i zmniejszanie się przystępność opieki i inne wymiary naszego niezwykle trwałego kryzysu zdrowotnego
[podobne: leki recepturowe przepisy, jak oddać szpik, neurolog siedlce ]