Skuteczny i zrównoważony system opieki zdrowotnej – jak się tam dostać czesc 4

Czasami analitycy i reformatorzy podkreślają konkretny pomysł jako klucz do reformy; liczne przykłady obejmują system jednego płatnika, system wszystkich płatników, zwiększoną konkurencję, zmniejszoną fragmentację, zmiany w opłatach lekarzy, ocenę technologii, technologie informacyjne (IT), zwiększony nadzór, zmniejszenie regulacji, reformę zaniedbania, wybór konsumenta, pacjenta – opieka skoncentrowana, systemy zapewniające bezpieczeństwo i wzrost jakości, szczupłe zasady projektowania, inżynieria systemów, zarządzana opieka, reforma edukacji i nowy profesjonalizm. Kilka wcześniejszych wysiłków promowało strategie integracyjne, podkreślając potrzebę osiągnięcia wielu rzeczy jednocześnie, aby osiągnąć pomyślny i zrównoważony system opieki zdrowotnej. Na przykład w 2005 r. Fundusz Wspólnoty Narodów zainaugurował trwającą obecnie Komisję ds. Systemu opieki zdrowotnej o wysokiej wydajności; w raporcie z 2007 r. zidentyfikowano 15 zmian w polityce federalnej dotyczących informacji, zapobiegania, cen i płatności, które w połączeniu z przewidywaniami pozwoliły zaoszczędzić 1,5 bln USD w okresie 10 lat.13 W 2009 r. przy wsparciu ze strony Roberta Wooda Johnson Foundation, Centrum Reformy Instytucji Brookings w Engelbergu, wydało kolejną kompleksową receptę, opisującą kilkanaście kluczowych reform i wiele konkretnych działań w czterech głównych kategoriach: fundamentalne zmiany w informacjach, ocenie i zasobach ludzkich; reformy w systemie dostawcy-płatności w celu zwiększenia odpowiedzialności w celu osiągnięcia lepszych wyników i niższych kosztów; usprawnienia na rynkach ubezpieczeniowych, tak aby ubezpieczyciele konkurowali o wartość dodaną zamiast rejestrować beneficjentów o niższym ryzyku; oraz zmiany, które umożliwiłyby poszczególnym pacjentom dokonywanie lepszych wyborów14. Okrągły stół IOM na temat wartości i opieki zdrowotnej kierowanej przez naukowców, przy wsparciu Fundacji Petera G. Petersona, przeprowadził w 2009 r. serię warsztatów mających na celu określenie sposobów zmniejszenia przewidywanego stanu zdrowia wydatki w wysokości 10% w ciągu następnej dekady bez uszczerbku dla innowacji, jakości opieki lub skutków zdrowotnych. 600-stronicowy raport podsumowujący te dyskusje dotyczył mechanizmów politycznych w takich dziedzinach jak opracowywanie i wykorzystanie dowodów; uproszczenie administracyjne; usprawnione regulacje ubezpieczeniowe; płatność zapewniająca zachęty do pożądanych rezultatów; i konsekwentne, wysokiej jakości leczenie pacjentów ze złożonymi zaburzeniami.11 Ponadto w raporcie określono 10 podejść do redukcji kosztów związanych z opieką, kosztów administracyjnych i marnotrawstwa, które mogłyby potencjalnie osiągnąć pożądane oszczędności.11 Okrągły stół uruchomił serię Innowacje Współpraca nad najlepszymi praktykami, komunikacja dowodowa, badania skuteczności klinicznej, cyfrowe uczenie się i zachęty cenowe – każda z nich ma na celu zaangażowanie kluczowych interesariuszy oraz przyspieszenie projektowania i przyjmowania konstruktywnych reform.
Główną ideą leżącą u podstaw tych wszystkich wysiłków jest to, że aby przyspieszyć tempo zmian, musimy podjąć różne, wzmacniające działania jednocześnie w skoordynowanym wysiłku, aby przekształcić kompleks opieki zdrowotnej w bardziej usprawniony system opieki zdrowotnej, który zapewnia większą wartość dla pieniędzy. Innymi słowy, musimy rozwiązać problem w całości i na wszystkich frontach. Niezależnie od tego, jak kompleksowe jest proponowane rozwiązanie, nie będzie to miało żadnego znaczenia bez wystarczającej zachęty do podjęcia działań, ani nie będzie miało znaczenia, w jaki sposób zachęty są dostosowane do pożądanych rezultatów, jeśli podstawowe procesy opieki nie zapewniają konsekwentnie wysokiej jakości
[podobne: zajęcia na basenie dla niemowląt, neurolog siedlce, lista alergenów ]

Powiązane tematy z artykułem: lista alergenów neurolog siedlce zajęcia na basenie dla niemowląt