W zachowaniu sie czlowieka bierze udzial caly jego organizm

W zachowaniu się człowieka bierze udział cały jego organizm. Założenia te niewątpliwie wydają się nam elementarne i oczywiste i może nie od razu jest jasne, dlaczego należy się w ogóle nimi zajmować. Jednakże, kiedy analizujemy nasze podejście do uczenia się klasy – pamiętając, że uczenie się jest formą zachowania się – zmuszeni jesteśmy uświadomić sobie, że często zachowujemy się tak jakby uczenie się było czymś, co się zdarzyło. Mówimy: Zdarzyło mu się nauczyć . . . jak gdyby uczenie się było czymś przypadkowym. Jeśli jednak przypomnimy sobie, że zachowanie się jest reakcją na potrzeby jednostki, widzimy, że ma ono zarówno swoją przyczynę, jak i cel. Te przyczyny i cele nigdy nie są odosobnione, chociaż możemy tak postępować jakby występowały osobno. Przypuśćmy, że jeden z naszych przyjaciół je zawsze kolację o godzinie szóstej. Gdybyśmy go spytali, dlaczego, odpowiedziałby, że jest wtedy głodny. Gdy wgłębimy się w przyczyny, stwierdzimy, że przyzwyczaił się odczuwać łaknienie o godzinie szóstej i jego żołądek oczekuje pokarmu o tym czasie. Ponadto, jeśli je kolację o szóstej, może ją spożywać razem z rodziną. [podobne: lista leków refundowanych dla seniorów, książeczka sanepidowska lekarz medycyny pracy, pediatra grójec ]

Powiązane tematy z artykułem: książeczka sanepidowska lekarz medycyny pracy lista leków refundowanych dla seniorów pediatra grójec