Wpływ stężeń u nastolatków ze skoliozą idiopatyczną

Rola stężeń u pacjentów ze skoliozą idiopatyczną w wieku młodzieńczym, u których występuje ryzyko progresji krzywizny i ewentualnej operacji, jest kontrowersyjna. Metody
Przeprowadziliśmy wieloośrodkowe badanie obejmujące pacjentów z typowymi wskazaniami do ostrzenia ze względu na wiek, niedojrzałość szkieletu i stopień skoliozy. Zarówno kohorty z randomizacją, jak i kohorty preferencji zostały zapisane. Z 242 pacjentów uwzględnionych w analizie, 116 zostało losowo przydzielonych do stężenia lub obserwacji, a 126 wybrało między stężeniem a obserwacją. Pacjenci z grupy kontrolnej zostali pouczeni, aby nosić gorset przez co najmniej 18 godzin dziennie. Podstawowymi wynikami były progresja krzywej do 50 stopni lub więcej (niepowodzenie leczenia) i dojrzałość szkieletu bez tego stopnia progresji krzywej (sukces leczenia).
Wyniki
Badanie zostało przerwane wcześnie ze względu na skuteczność stężenia. W analizie, która obejmowała zarówno kohorty z randomizacją, jak i preferencje, wskaźnik sukcesu leczenia wynosił 72% po stężeniu, w porównaniu z 48% po obserwacji (iloraz szans skorygowany według oceny skłonności do sukcesu leczenia, 1,93, przedział ufności 95% [CI ], Od 1,08 do 3,46). W analizie zamiar-leczenie odsetek powodzenia leczenia wynosił 75% wśród pacjentów losowo przypisanych do stężenia, w porównaniu z 42% wśród losowo przydzielonych do obserwacji (iloraz szans, 4,11, 95% CI, 1,85 do 9,16). Stwierdzono istotny dodatni związek pomiędzy godzinami zużycia klamry i sukcesem leczenia (P <0,001).
Wnioski
Stężenie znacznie zmniejszyło progresję krzywych wysokiego ryzyka do progu operacyjnego u pacjentów z młodzieńczą skoliozą idiopatyczną. Korzyści wzrosły przy dłuższych godzinach zużycia klamry. (Finansowane przez Narodowy Instytut Zapalenia Stawów i Choroby Mięśniowo-szkieletowe i skóry i inne; BRAIST ClinicalTrials.gov numer, NCT00448448.)
Wprowadzenie
Dorastająca skolioza idiopatyczna charakteryzuje się boczną krzywizną kręgosłupa o kącie Cobba większym niż 10 stopni i rotacją kręgów. Podczas gdy skolioza rozwija się u około 3% dzieci w wieku poniżej 16 lat, tylko od 0,3 do 0,5% ma progresywne krzywe wymagające leczenia.1 Krzywe większe niż 50 stopni są związane z wysokim ryzykiem dalszego pogorszenia przez całe dorosłe życie, a zatem zwykle wskazują na potrzebę na operację. 2 W Stanach Zjednoczonych w 2009 r. Przeprowadzono ponad 3600 wyładowań szpitalnych w chirurgii kręgosłupa, aby skorygować skoliozę idiopatyczną u nastolatków, której całkowite koszty (około 514 mln USD) zajęły drugie miejsce po zapaleniu wyrostka robaczkowego wśród dzieci w wieku od 10 do 17 lat.3
Leczenie za pomocą sztywnego stężenia (orteza piersiowo-lędźwiowo-krzyżowa) jest najczęstszym nieoperacyjnym leczeniem zapobiegającym progresji krzywej
[patrz też: wyprawka dla niemowlaka, dieta w ciąży, ginekolog ]